26 Mart 2014 Çarşamba

Örgü Faaliyetleri - 2 (Hırka ve Kırlent Kılıfı)


Sizlere dün akşam bitirdiğim bir hırka ve bir kırlent kılıfımdan bahsetmek isterim. Önce hırkaya başlamıştım, sonra biraz içimi bayması ve annanemin renkli ipler vermesi üzerine kırlent kılıfını da başladım ve ikisini birden yürüttüm. Başlama sırasına göre önce hırkaya yer verelim:



Böyle tepeden başladım ve tek parça halinde gövdenin tamamını ördüm. Gördüğünüz gibi dümdüz bir örgü, annanem bir takım komplike modeller de gösterdi ama ben özellikle giyilecek bir şey örüyosam basit modeller ve beğendiğim renkleri bir araya getirerek görüntü sağlamayı daha çok seviyorum.


Boğazdan başlayıp örüp gövdeyi bitirince bu kolsuz recai ortaya çıktı.




Kollarını da örünce böyle oldu.



İlk resimde de görüldüğü gibi bu hırkaya fermuar diktirdim.



Sonra da güzelce katladım ve dolabıma kaldırdım. Bu sene mevsimler hile yaptım, kış olmadı, belki seney olursa sıcak sıcak giyerim.

Gelelim kırlent kılıfına.


Bu da önü papatyalı arkası granny stripe kırlentim. Renkleri çok güzel değil mi?

Ankara'ya gittiğimde annanem ördüğü kazaklardan yeleklerden kalan ipleri verdi büyük battaniye projem, "Projestanbul" için. Fakat verdiği iplerin hepsinin kalınlığı farklı farklıydı. Baktım battaniye yapsam yamuk yumuk olur, kırlent kılıfı yapayım dedim.


Aslında minik minik motiflerden oluştuğundan biraz uğraştırıcıydı, özelikle de her bir motifin çiçeğinde ve kenarlarında ip kesmek gerektiğinden. Buna rağmen renkli oluşu nedeniyle yaparken çok zevk aldım, hiç sıkılmadan ördüm.

Kare olacaktı ama bizimkiler şu uzun kırlente olsun bari dediklerinden ona göre dikdörtgene çevirdim yol yakınken.



Arkasına da granny stripe yaptım. Güzel renklerle harika duran çok çok basit bir model bence granny stripe. Örmesi de çok zevkli.




Sen keyfin resmini yapabilir misin Abidin? Ben fotoğrafını çektim, aşağıda. "Max ve Carolinela örgü keyfi!"

TV'de 2 broke girls, elimde renklerin ve modelini sevdiğim bir örgü, sıkılırsam elimin altında bir kitap, fotoğrafta görünmese de kahve.


İki tarafında bittiğinde durum böyleydi. Diyeceksiniz ki peki neden aradaki kahverengi? Çünkü dediğim gibi bu "ev ekonomisi" temalı, elde kalan iplerle yaptığım bir kırlent çalışmasıydı ve annanemin verdiği iplerden seçtiğim iplerin ömürleri arka tarafı tamamen bitirmeye vefa etmedi. Ben de kendilerine en yakın kalınlıktaki bri kahverengi ipi işin içine soktum. "Üstüne de şu keçe süslerden dikerim ki" dedim. Uyum sağladığını düşünüyorum.


İki tarafı birbirine dikip kırlenti de içine koyunda böyle toplarlak güzel bişey oldu.






E bunlar bitti. Şüphesiz ki boş duracak değiliz. Şu güzelim ipleri yeni aldım, hedefim sonbahar/kışın tv izlerken sığınma hissine cevap verecek, hantal olmayan bir battaniyemsi örmek.


Mutlu günler dilerim, sevgiler.

2 yorum:

alore dedi ki...

Selam kazaginizi cok begendim rica etsem hangi bedene gore ve kac ilmekle ordunuz bilgi verirmisiniz

as royal as a queen dedi ki...

Merhaba,

70 ilmek yakadan başlamıştım. Bedenim 36 ama bu hırka biraz büyük olmuştu, 38 beden de rahat giyer.