28 Şubat 2015 Cumartesi

Kremalı Mantar Çorbası


Kremalı mantar çorasının muhteşem bir çorba olması ama hazır çorba içmenin de iyi bir şey olmaması nedeniyle ev yapımı halini denedim. Üstelik adı kremalı olsa da çorbada krema yerine süt kullandım. İçinde un da olmasa Canan Karatay hocamın gurur duyacağı bir çorba oldu.

Önce netice.

Renk koyu gözüküyor çünkü çektiğim yerin ışığı yetersiz. Daha gerçekçi görüntüsünü postun en sonunda tenceredeki halinden görebilirsiniz.



Sonra malzemeler:

-300 gram mantar
-2 çorba kaşığı tereyağı
-1 çorba kaşığı sıvı yağ
-1 kuru soğan
-1 çorba kaşığı un
-2,5 bardak süt
-2-2,5 bardak sıcak su
-Tuz



Önce mantarların üzerindeki zarı soyuyoruz. Bıçakla soymaya gerek yok, elle soyuluyor kolayca ve soyması zevkli.

Sonra yukarıdaki gibi ufak ufak doğruyoruz. Ben büyük büyük ağza gelmesini sevmiyorum çorbada.
Bir de ben mantarı sağı hariç komple doğradığım için koyu renkli yerler çorbanın rengini biraz koyulttu. Çorbanız bembeyaz olsun isterseniz koyu renk yerleri dahil etmeyin.



Tereyağ ve sıvıyağı ısıtıp sonra içine minik doğradığımız kuru soğanı ekliyoruz. Tereyağın yanı sıra sıvı yağ da koymaktaki amacımız tereyağın yanmaması.


 Mantarlar piştikten sonra (ki bu boyutta mantarların pişmesi 4-5 dk'ya tekabül ediyor) 1 kaşık unu ekliyoruz. Yalnız unu koyarken uyanık olun ve hemen hızlı hızlı karıştırın yoksa un topak topak olabilir. Unla da 1 dakika çevirdikten sonra önce 1 barda sıcak su koyup yine unun topaklanmaması için hızlı hızlı karıştırıyoruz. Sonra 2,5 bardak sütü ilave ediyoruz. Sütün sıcak olmasına gerek yok, dolaptan çıkmış olmaması yeterli.

Sonra biraz daha su ilave dip kaynayana kadar karıştırıyoruz. Fokurdamaya başlayınca çorbayı ne kadar cıvık ya da koyu sevdiğinize göre su ilade edebilirsiniz. Ben 2,5 bardak süt ve 2,5 bardak su kullandım toplamda.


En son da tuzu ilave ediyoruz. Tuzu baştan koyarsak sütü kesebilir, o yüzden en son koyuyoruz.


Sonuç bu. Beyaz şarapla pek güzel gidiyor.

İyi pazarlar.

Hiç yorum yok: