24 Ağustos 2015 Pazartesi

Kahvaltı Menüleri-1

Merhaba canımdan çok sevdiğim okurlarım,
 
Ben sabahlar evden kahvaltı yapmadan hiç çıkamam, çıktığımda başım döner, gözlerim kararır falan filan. Bu nedenle aklımdaki sorulardan biri acaba yalnız yaşasam sabahları üşenmez, dört başı bayındır kahvaltılar hazırlar mıyım yoksa şu anki "ayh kahvaltım olmadan asla" şımarıklığım annemim verdiği rahatlığa mı dayanıyor idi. Hazılarmışım. 
 
Erken işe giden ve evde kahvaltı yapmaya üşenenlere ilham/motivasyon olur diye 1 haftalık (haftaiçi) ve hazırlaması 15 dk süren kahvaltı menülerime ilişkin post yapmaya karar verdim. Buradan buyrun:
 


1. Gün: Pazar günü kıymalı börek yapmış idim yeni fırınımın deneme çalışmaları kapsamında. Ptesi günü kalan böreklerle devam ettim. Yanına biraz şu tiftikli peynirden, biraz da üzüm koydum, earl gray çayımı da salladım tamam oldu.

Çayı yanında tatlı bişeyler yemezken şekersiz içemiyorum, yazın da reçel/bal pek gitmiyor. O yüzden kahvaltılarda bir nevi çay şekeri olarak üzümü çok göreceksiniz.



2. Gün: Ben haftalık açma/simit alıp buzdolabına koyuyorum, sabahları tavada ısıtıyorum, taptaze gibi oluyor. Bir de sabah ekmekvs alma derdi olmuyor. Salı günü yarım simit, 1 yumurta, üzüm, zeytin ve peynirden oluşan kahvaltımın yanına americano yaptım. Sabahları dinç uyanmışsam çay, gözlerimi zor açmış, yataktan kazınarak kalkmışsam kahve içmeyi tercih ediyorum.



3. Gün: Bugün biraz daha geç kalktım, daha hızlı olsun diye az corn flakes, az müsli, 2 incir, 1 erik doğradım, üstüne de azsüt. Kahveyle hızlıca yaptım.



4. Gün:  Bugün yumurta haşladım,  zeytin, labne ve açmayla. Kahvaltı yaparken atıştırmalık dizi izlemeyi seviyorum. Bu hafta 2 Broke Girls'ün 4. sezonuna takılmıştım.



5. Gün: Bugün gözüm açtı, simitin tamamını ısıttım ama yarısını yedim. Gerisi yine zeytin, labne, üzüm. Oh zaten cuumaydı, ne yesem güzel gelirdi.

Biraz mevsim değişsin, meyveler falan farklılaşsın, kahvaltı menülerim çeşitlenince bu posttan yine yapmayı planlıyorum.

Sevgiler.

2 yorum:

Merve Tuncay dedi ki...

Ben de kahvaltı yapmadan hiç evden çıkmam,
Ve kahvaltıda üzüm sevenler olarak toplanalım bence:)
Sevgiler

as royal as a queen dedi ki...

:) kıtlama şeker gibi bi şey kahvaltıda üzüm