19 Mayıs 2016 Perşembe

19 Mayıs 2016'nın Günlüğü



Sabah 10'da kalkıp, kalkar kalkmaz evi süpürüyorum.  Yani aslında gün evi süpürmekle başlıyor ama o aktivitenin fotoğrafını estetik bulmadığımdan bir sonraki adım olan kahve yapma aktivitesiyle fotoğraflamaya başladım.


Sonra kahvemi ve bir parça kirazımı alıp yatağıma geri dönüyorum. Çünkü gribim, çünkü dün işyerinden çok morali bozuk döndüm ve akşam şarap içtim, çok yorgun hissediyorum. 2 saat kadar kitap okuyorum.

Marie Kondo'nun "Hayatı Sadeleştirmek İçin Derle, Topla, Rahatla" adlı kitabı. Severim derlilik topluluk. Yaşam alanının ruh halini çok etkilediğini düşünüyorum. Kendi adıma zaten derli ve topluyumdur, ofiste bile bir işe başlayacağım zaman önce masamı düzenlerim. Buna rağmen kitabın bayağı faydasını görüyorum. Siz evdeki dağınıklıktan ve yığıntıdan şikayetçi olanlardansanız daha çok faydasını görürsünüz.



Sonra İsmail geliyor. Kitap okuma bana bak diyor.


Bana bak demedim mi sana diyor.


E saat öğlen bir buçuk oldu. Boyozlu zeytinyağlı otlu ege kahvaltısı yapıyoruz.



Pencere önüne takılı saksılarıma ektiğim tarım ürünlerimi suluyorum. Ekeli 1 ay oldu. Biber verdi bile tatlım.


Sonra mutfağı topluyorum.


Sonra geri yatağıma. Biraz The Big Bang Theory izleyerek biraz uyuyarak 2-3 saati tembel tembel geçiriyorum.


Bu kada yatmak yeter diyip kalkıp bir blog postu yazıyorum.


Sonra çorap çekmecemi düzenliyorum. Marie Kondo'nun yöntemlerini kullanarak. Gardrop ve kitaplar için de yöntemleri var ama onlar bende şu an zaten düzenli ve sade olduğundan en dağınık olan çorap çekmecemden başlıyorum uygulamaya.


Sonuç bu.


Sabah kahvaltıdaki iştahım akşam üzeri hiç yok. Akşam yemeği adettendir diye ufak bir ton balıklı salata yapıyorum. Hem de evdeki roka ve maydonoz bozulmasın. Ek ekonomisine giriş.

Bu hastalığın en garip tarafı, tam iyileştim diyorsun sonra yeniden iştahsızlık, yorgunluk, halsizlik.


Sonra kahvaltıdan bu yana aklımda olan ama ertelediğim bulaşık makinesi boşaltma işine girişiyorum.
Bu da bitti.


Bu sırada bizimkiler uğruyor bana. Babam şu tatlıdan almış, kahveyle yarısını kemiriyorum iştahsız iştahsız.


Duş ve sonrası vücuda nemlendirici, yüze nemlendirici, göze nemlendirici. Çeşitli sürünmeler.


Bugün çok az meyve yediğimi hatırlayıp meyve yiyorum.


Sonra ojelerimi çıkarıp, elimi ayağımı dudağımı nemlendirip, bir bardak sütümü de alıp yatağıma geçiyorum. Saati 07:30'a kuruyorum. Yarın biraz erken gitmem lazım. Belki bir bölüm dizi izler belki kitap okur sonra da uyurum.

Güzel dinlendim bugün, huzurluyum. Umarım sizin gününüz de huzurlu geçmiştir.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: