20 Nisan 2013 Cumartesi


Merhaba,

Bir blog sahibi olmayı uzun zamandır planlıyordum. Ne yazacağıma dair farklı fikirler vardı aklımda. Sonunda planlamayı bırakıp yazmaya karar verdim. Blog'um her şey hakkında, canı sıkılanlar için.

Bugün cumartesi, pazar kahvaltısı için poğaça ve az tarçınlı-cevizli kek yaptım.

POĞAÇA

Malzemeler:

2 su bardağı kepekli un
1 yumurta
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağından birazcık az sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
bir fiske tuz

Yapılışı:

Un, un eleğinde elenerek bir kaba konulur. ortasında bir boşluk açılıp diğer tüm malzeme eklenir. Güzelce yoğurulur. Diğer ölçüler tam verdiğim gibi alınırsa unu yeterli geliyor ancak yine de olur da azıcık fazla kaçırırsanız unu da ona göre ayarlamak gerekiyor. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur oluyor. sonrasında yumurtada büyüklüğünde yumrular koparıp düz bir tabağın içine elinizle yayıp içine ne istiyorsanız onu koyabilirsiniz. Ben bazılarına peynir, bazılarına kuzu kulağı koydum.

Bir tatlı kaşığı tereyağı peçeteyle tutulup tepsinin her tarafına sürülür, poğaçalar tepsiye dizilir. Bir kaseye yumurtanın sarısı çıkarılır, elle poğaçaların üzerine sürülür, üzerine çörek otu serpilir, önceden 180-200 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

Özellikleri:

Maya içermemesi, 2-3 kişilik aileler (insan toplulukları) için optimum bir miktarda olması, kepekli olduğundan bağırsaklarınızı çalıştırması, yağı az olduğundan kilo almamaya dikkat edenlere yönelik olması :)




Hiç yorum yok: