29 Eylül 2013 Pazar

Mozaik Pasta

Canımız çikolatalı bişiy isteyince evde pudingi ve bisküvileri üstüste dizip pasta yaparım. çayla güzel olur. 

bu defa istek üzerine mozaik pasta yaptım.

malzemeler aşağıdaki gibiydi. 

yemek programlarındaki gibi kullandığım malzemeleri ayrı ayrı kaplara koyarsam arkamda bulaşıkları yıkayacak birileri olmadığından aşağıda paketleriyle görüyorsunuz :).  miktarları aşağıda bulabilirsiniz:



100 gram tereyağı (göz kararı 2 çorba kaşığı falan veya aşağıdaki fotoda gözüktüğü kadar oluyor)
2 paket petit beurre (fotoda 1 paket gözükmesine aldanmayın)
3 çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı toz şeker
2 su bardağı süt
1 avuç ceviz


önce yağı erittim.


yağ tamamen eridikten sonra yukarıda belirttiğim miktarlarda süt, kakao ve şekeri yazdığım sırayla ard arda ekledim. puding gibi karıştırdım kaynayana kadar. kaynar kaynamaz altını kapattım.



o soğuyana kadar iki paket bisküviyi geniş bir kaba kırdım.


sonra yukarıdaki pudingimsi karışımı bisküvilerin üstüne döktüm. bunları karıştırmak için elimi sokunca elim yandı. soğumasını beklememek için kaşıkla karıştırdım. bizküvileri daha önce kırdığım için kaşıkla da gayet oluyormuş :)



sonra böyle bir hal aldı:



bunu alüminyum folyo üzerine stretch film  serip üstüne döktüm. doğrudan alüminyum folyoya dökünce pastanın kakao kısımlarında çizgi çizgi izler oluşuyor. yakından bakılında pastanın artistik puanı düşük oluyor o zaman :).




hepsini döktükten sonra paketleyip şekil verdim. genelde üçgen yapılır ama ben böyle yarım daire gibi yaptım. şekil verirken henüz ılık olduğundan pek durmuyor. yarım saat buzlukta beklettikten sonra çıkarıp şekil verip geri koyabilirsiniz.


4 saat buzlukta bekletip sonra çıkardım ve aşağıdaki gibi bi pasta oldu.


afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: