3 Ocak 2014 Cuma

Berlin - 1. Gün

Aklıma ne gelirse yazdığım blogumda gezi yazısına da yer vermemle iyice İsviçre çakısı gibi oldu.

Berlin'e sabah 08:00 uçağı ile gittik. 2 saat 20 dakikalık bir yolculuktan sonra Tegel havalimanına indik. oradan TXL otobüsüyle otelimize geldik.

Bunlar ilk biralarımız :) Alexanderplatz'daki Nordsee diye bi balıkçıl yeme-içme yerinde atıştırdık.

Berlin'in ayıları meşhurmuş, bu onlardan biri. Diğerleri de buna benziyodu çekmedim fotolarını.

Burası müze adası. Mitte'den Alexanderplatz yönüne değil de ters yöne yürüyünce buraya gidiliyor.

İlk gün Pergamonmuseum'u hedeflemiştik ama çok sıra olduğundan Neues Muzeum'u gezdik. Burası Mısır eserlerinin sergilendiği bi yer.

Önemli noktası Berlin'de her yerde göreceğiniz Nefertiti kafasının burada bulunması.

Gidilebilir bir müze, sıkıcıydı diyemem. Ama gitmezseniz de çok bişey kaçırmış olmazsınız meğer ki Mısır kültürüne meraklı olun.

Müze adasından sonra otele dönerken yolda bir pazar kurulmuştu. Bratwurst yedik, çok acıkmış olduğumdan fotoğrafını çekmek aklıma geldiğnde bratwurst midemdeydi.

Christmas olması hasebiyle vitrinler çok renkliydi.

İlk gün akşam yemeğini Alexanderplatz'daki Block House'da yedik. Burası zincir bir steakhouse. Almanya'nın Günaydın'ı, Nusret'i.

Etleri çok lezzetliydi. Berlin'e giderseniz bence bir akşam yemeğiniz burda olmalı.

Ben şu aşağıdaki American Tenderloin'ı yedim, yumuşacıktı.

Bu da rib-eye:

Her yerlerde christmas market kurulmuştu.  Eğer kıçınızın donmasını göze aldıysanız ve Berlin'e kışın gidecekseniz, noel zamanı gidin derim. Bu marketlar şehre çok renk katmıştı. 2 Ocak'ta christmas market'ların sökülen hallerini görünce hüzünlendim.

Özellikle christmas marketlarda olmak üzere her yerlerde sıcak şarap vardı ve çok güzeldi, iç
ısıtıcıydı.

Oyuncaklar oyuncaklar. Gözü dönüyor insanın.

Bu aşağıdaki evciğin sıcak şarabı ayrı bi güzeldi, zencefilli, baharatlı tam kıvamındsaydı. Migrenimden dolayı bir yudum tadına bakabildim, sonraki günlerde tekrar gitmeye fırsat olmadı :(

Yani demem o ki Glühwein tabelası gördüğünüz yerde yavaşlayın.

İlk günümüz böyle geçti, fotoğrafların tamamı Alexanderplatz'dan.

İkinci günde görüşmek üzere :)