3 Ocak 2014 Cuma

Berlin - 3,5 ve 4. Gün :)

Dresden dönüşü Kurfurstendamm'a gittik. Berlin'in en ışıklı, hareketli caddesi. Görülmesi gerekenlerden:



Tabii christmas olduğundan ayrı bir çıngıraklı anladığım kadarıyla:





Ordaki Hard Rock Kafe'de 3. gün akşam yemeğimizi yedik. Sene 2013 :)



Hard Rock Kafe için 3 saat beklememiz gerekince sokağı turladık,  araya giren fotolar oradan :)






Vee sıramız geldi, yeniden Harc Rock Cafe :)





Naços'un öncesi:


ve sonrası :)




Bu Kathe Wohlfahrt denen oyuncakçıyı çoook sevdim, fotoğraflarını çeke çeke bitiremedim.





ve 4. gün. postdamer platz'dayız.



Balzac Coffee'de kahvaltı.


 Berlin'de kahvaltı için ben bu cafeyi beğendim en çok. Gitmeden önce okuduğum bloglarda çok gördüğün Einstein Cafe'nin kahvaltı açısından pek iyi bir tarafı yok, acı kahve sevenler tercih edebilir.



Her yer tarih, her yer fotoğraflık:





Sony Center. Berlin'e gidince görülmesi gerekenlerden diye yazılmış hep. bence de öyle:





Ahh burası da Berlin Filarmoni Orkestrası'nın yılbaşı konserini dinlemek için gittiğimiz ancak dinleyemediğimiz Berliner Philharmonie. Meğer bu konser gelenekselmiş, hatta trt ntv de yayınlamış. Biz açıkçası çok planlı davranmadığımızdan çok aç gitmiştik, konser biletleri de 30 euro'dan başlayınca ve o sırada bunun geleneksel bir konser olduğunu bilmeyince gerekli motivasyonu sağlayamadık.

Berlin'e yılbaşı için giderseniz şimdiden söylüyorum, saat 15:00 ve 18:30'da konser var :)



Tiergartene uzandık oradan. Zaten Filarmoni ile Tiergarten birbirine çok yakın:


Brandenburger Tor'da yılbaşı hazırılıkları. Malum 31 Aralık günündeyiz:



Yılbaşı hazırlıkları günü gittiğimizden Brandenburger Tor'un şöyle eli yüzü temiz bir fotosunu çekemedim:



Burası da Jewishlerin anısına yapılmış bir açıkhava müzesi.

Brandenburger Tor'a gittiğinizde gitmenizi tavsiye ederim. Etkileyiciydi.







Parlemento'ya geldik:




Bunlar Parlemento Hitler tarafından bombalandığında ölen -yanlış hatırlamıyorsam- 96 kişinin anısına dikilmiş 96 taş:


Pek havalı değil mi Parlemento binaları?




Burası da Hauptbahnhof. Almanların Haydarpaşa'sı :)  Çoook büyük bi yer, ana tren istasyonu.




Hauptbahnhof'a da bu büyüklükte bir ağaç yakışırdı :)



Postdamer Platz'da bir sanat :)



Friedrichstrasse'ye giderken pembe borular:





Burası da Almanya'nın ünlü biracılarındanmış.

Augustiner.





Soğukta çorba yiyelim diyince bunu getirdiler:





Çıkışta bugün hiç christmas market gezmedik eksik kalmasın dedik, hemen karşımıza bi tanesi çıktı:














Oyuncak mağazalarına çok tav olduğumu söylemiş midim?



Krep de yedim eksik kalmadım. Berlin'de yediğim en lezzetli şeylerden biriydi.



31 Aralık gecesi Brandenburger Tor'a gitmeye çalışırken bir duvar. Her yer Taksim her yer direnişti.



Har kafadan bir havai fişek çıkıyordu Berlin'de. Bu gördükleriniz ise resmi havai fişekler, devletin attıkları :)




4. günümüz bu şekilde bitti. Senelerden artık 2014'tü :)

Hiç yorum yok: