24 Şubat 2014 Pazartesi

Höşmerim




Hava bi parça soğumayagörsün, canım hemen tatlı ister, tatlı yiye yiye battaniye altında kitap okumak, mayışmak ister. 'Canım kış'ın bugün azıcık da olsa gelmesi, havanın soğuması ve yağmur yağması şerefine meğersem normal bir kışmış gibi kendimi kandırıp tatlı yaptım: Höşmerim.

Höşmerimin daha zor yapılan başka bir türü de var sanırım.  Ben internette bulduğum tariflerden aklıma yatan bölümleri birleştirerek bi tarif oluşturdum. 20-30 dk sürdü yapması, güzel de oldu.

Malzemeler şunlardı:


-1 su bardağı irmik
-%75 su bardağı kadar rendelenmiş dil peyniri
-Şu tencerede gördüğünüz kadar (1 çorba kaşığı gibi) tereyağı
-%75 su bardağı şeker (fotoğrafı çekerken koymadığımdan görselde yer alamadı)
-1 su bardağı su
-2 su bardağı süt


Öncelikle tereyağını eritip, yağ erir erimez irmiği ekliyoruz. İrmik ilk başta şu renkteydi:



Gür ateşte iyice kavurdum, taa ki şu renge gelene kadar:


Ben irmiği kavururken başka bir tencerede de süt, su ve onların içinde erittiğim şekeri kaynaması için ocağa koydum.

İrmik yukarıdaki renge gelip süt, su ve şeker karışımı da kaynayınca bu sıvı karışımı kavrulmuş irmiğin üstüne döktüm (dökerken dikkat, tencere kızgın olduğundan coss ediyor, kapağını üstüne tutmak lazım).

Aşağıdaki fotodaki gibi oldu su ve sütü ekleyince, hemen rendelenmiş peyniri de ekledim. Karıştıra karıştıra katılaşmasını bekledim. Peynir büyük oranda eriyor ama arada erimeyen parçalar da kalıyor. Her şey yolunda bu haliyle, problem yok.


5 dakika falan daha karıştırınca katılaştı, kapağnını kapatıp 5 dakika da dinlendirip kaşıkla şekil vererek tabağa koydum. Pek şekil verememiş de olabilirm, çok iddialı olamayacağım :)

Ve en son "instagramda fotoğraf sarartma keyfi" sayesinde aşağıda fotofa göründüğü şekli aldı ve  keyifle yedim :).


Afiyet olsun.  Ve de kış gelsin, kar yağsın :)


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam, balikesir de askerligini yapmis birisi olarak ben de hösmerime bayilirim ama almanya da satilmadigi icin kendim yapmak zorunda kaldim ve bircok denemeden sonra ve ascilardan edindigim bilgilere göre gercegine en yakin hösmerim tarifini buldum. maalesef senin tarifin biraz peynirli irmik helvasina kaymis. benim tarifimi dene bir istersen.
1 litre cig sütü ( direkt inekten cikmis, isil islem görmemis)yaklasik 60 dereceye kadar isitiyorsun ve ocaktan aliyorsun. üzerine bir tatli kasigi sivi peynir mayasi koyuyorsun karistiriyorsun ve tencerenin agzini kapatiyorsun. yaklasik 1,5 saat sonra tencerede peynirimiz hazir. tencereyi tekrar ocaga aliyorsun ve icine yarim su bardagi irmik + bir su bardagi seker (istege göre biraz az veya cok olabilir) ve kivam alincaya kadar karistirarak 10 dk kadar kaynatiyorsun. ve sonunda hösmerim hazir.