11 Şubat 2014 Salı

Kullandıklarım - 4


Merhaba,



Son zamanlarda doğalcılık ekolünü benimsediğimden çok fazla kullandığım bir makyaj malzemesi yok. Makyaj malzemesi ile sağlanan güzellik / cilt kusursuzluğu sürdürülebilir olmadığından, sabah yataktan kalktığım halimi güzelleştirmediği sürece (ki kozmetik ürünler bunu sağlamaz zaten) bir ürünü pek almak istemiyorum. Makyaj malzemesine para yatırmayınca iyi bir cilt için kendimi şımartabildim bu ara.

Öncelikle kullandığım Avene ürünlerinden bahsedeyim:



Avene Eau Thermale: 


Ben bu termal su müessesesini nasıl olmuş da daha önce görmemişim, duymamışım bilemiyorum. Evian'ın falan da cilt bakım için termal suları varmış, araştırmalarım sonucunda ve daha önce kullandığım ürünleri nedeniyle markaya da sempatim olduğundan Avene'inkini denedim. Cilt tipi ne olursa olsun herkesin edinmesi gereken bir ürün bence.

Deodorant gibi sprey başlığı var, yüzüme püskürtüp biraz bekleyip hafif kuruluyorum. Püstkürtme başlığı gerçekten çok güzel, çok çok minik tozlar halinde yüzünüzün her yerine değmesini sağlıyor. İnce düşünülmüş yani. Kullanımını şuradaki videodan izleyebilirsiniz.

Termal suyunun da üzerinde yazdığı gibi soothing bir etkisi var. Ben sadece şöyle somut bir etkisine örnek vereyim: bunu aldıktan 2 gün sonra grip oldum ve burnumun kenarları silmekten kurudu, tahriş oldu, termal sudan sıktım bir sabah ve bir akşam, burun kenarlarımdaki tahrişten eser kalmadı. Yani kısaca gerçekten şifa bir ürün :)

Bu ara "ben kalp avene" şeklinde bir cilt bakım ritüelim var :)


Avene Emulsion Apaisant Equilibrant: 



Bu da şurada bahsettiğim skincode nemlendiricimin bitmesi üzerine aldığım nemlendirici. Yağlı veya karma ciltler için. Dediğim gibi cilt bakımında avene'in ürünlerini seviyorum. La roche'un karma ve yağlı cilt için olan ürünler çok agresif bir yapıdaydı ya da benim cildime etkisi öyle olmuştu. Avene gerçekten çok hassas. Bu nemlendiriciyi de sevdim, belli belirsiz bir kokusu var, temiz bir nemlilik sağlıyor. Cildiniz çok kuruysa tavsiye etmem, fazla nemlendirmez.

Aussie Luscious Long Shampoo:


Daha önceki yazılarımda da görmüşsünüzdür. Şampuandan beklentim zaten ince telli olan saçlarımı kafama iyice yatıştırıp kafama yapıştırmaması ama hacim vereyim derken de saç uçlarımı kupkuru tel tel yapmaması. Henüz böyle bir şampuan+saç kremi ikilisi bulamadım tabii ki :)

Aussie'nin bu ikilisi çok uzun saçlar içindi. Ben sevmedim, bittiğinde bi daha almayı düşünmüyorum. Vaadettiği şey saçları ipek gibi yapmaktı ama benim saçlarımdaki etkisi incecik hacimsiz saçlar oldu. Bundan önce şurada yazdığım downunder natural'tan bayağı memnun kalmıştım, saçıma hacim vermiti ama uçlarını çok kurutmuştu. Başka bir şampuan bulamazsam hacim için yine ondan alacağım sanırım.

Sizin de saçlarınız hacimsizse ve bu soruna çözüm sunan bir şampuan bulduysanız önerilerinizi beklerim.

Bobbi Brown Tinten Moisturizer vs. Yves Rocher Peau Parfait:





Fondötenden uzaklaşma ve makyaj yapmamaya başlama sürecimde son aldığım ürün bu iki renkli nemlendirici oldu. Önce Yves Rocher'yi aldım. Hiç ama hiç sevmedim. Ciltteki renk farklılıklarını bi derece ortadan kaldırıyordu ama 2-3 saat içinde ciltte normalden de yağlı ve parlak bir görüntü oluşuyordu. Ayrıca yves rocher'nin doğallık söylemine rağmen renkli nemlendiricisinde paraben bulunması da hoşuma gitmedi. Ucuz bir renkli nemlendirici olsa da verdiğim para boşa gitti 2 kere kulanıp yer kaplamaması için çöpe attım.

Bobbi Brown'ın renkli nemlendiricisinden ise genel olarak memnun kaldım. Cilt tonunu eşitleme, ufak tefek kusurları kapatma açısından başarılıydı. Ayrıca rahatsız edici olmayan matlaştırıcı bir yapısı var, parlama yağmıyor gün içinde. Bu ara kullanmıyorum ama arada canım makyaj yapmak istere diye bulunduruyorum. Renkli nemlendirici alacak olursam tekrar alabileceğim bir ürün.

Ve iki adet dudak bakım ürünü:



Blistex Lip Tone: 


Özellikle gül kurusu/pembe ruj sürünce dudaktaki pütürler çok belli olduğundan dudaklarımdaki pütürleri yok edecek bir ürün aradım, blistex zaten dudak bakımında çok kült bir markaymış. Ben de çok memnun kaldım, tavsiye ederim. Bu ürünün adından renkli bakım diye bahsedilse de öyle belirgin bir renk beklememek lazım, dudak rengi hoş bir renk veriyor.

Rimmel Lasting Finish Lipstick 105:

Bir de Rimmel'in bir üstteki resimde gördüğünü Kate Moss Lastin Finish serisinin 105 no'lu rujunu aldım. Şu aşağıdaki gibi bir renk. Kendim sürdüğümde fotoğraf çekmeyi unuttuğum için internetten bulduğum bir fotoyu koyuyorum :)


Bu aralar favori rujum. Blistex'e rağmen kalan azıcık bir pütür olduğunda da bu rujun yumuşacık kadifemsi yapısı kapatıyor. Fiyat performan oranı bu kadar iyi bir ruj görmemiştim. Yağlı vıcık vıcık değil, parlak cırt değil. Çok çok tavsiye ederim.

Benim son dönemde kullandığım ürünler bunlar. Sizin de kullanıp sevdiğiniz ürünler olursa bilmek isterim.

Herkese sevgiler.

Hiç yorum yok: