19 Aralık 2014 Cuma

Jo Malone


Bugün daha önce ele almadığım bir konudan bahsetmek istiyorum: Parfüm.

Her ne kadar yukarıda toplu gösterim yapacak çoklukta parfüm gözükse de bunların alt notalarında şunlar üst notalarında bunlar var diyecek bir durumum yok. Konuya o derece hakim değilim.

Sadece Jo Malone parfümleriyle ilgili fazlaca yazı görmediğimden ve hazır 4 kokusunu da devamlı kullanım sonucu tanıyorken bahsedeyim dedim. Bahsim kokuyu çözümlemekten çok daha basit olacak. Ama alacak olan varsa yardımcı olur diye de düşünüyorum. Zira ben de okuduğumda üst notasında amber çiçeği olmasından ziyade ne bileyim deniz kokusuna, bebek götüne falan benziyor denmesi daha anlaşılır geliyor.

Bu gizirgah yeter. Sıradan alalım.


Wood Sage & Sea Salt: Ne kaddar övsem az bir koku. İsmiyle çok müsemma değil. Ne doğrudan oduna benziyor ne doğrudan deniz tuzuna. Ama ıslak odun kokusu (!) ve deniz kokusu ferahlığı gerçekten de bir araya gelmiş bu kokuda. Migrenliler için özel not: yoğun sıkıldığında ve ardından arabaya binildiğinde migren yapabiliyor. Ama kararında kullanımda sıkıntı olmadı bende. Kalıcığı iyi gayet. Bayan kokularında "odun" notasına çok rastlanmıyor :). Bu parfüm o bakımdan da farklı ve başarılı.



French Lime Blossom:  Jo Malone deneyimimin başlangıç noktası bu parfüm. Misler gibi sabun kokusuna pudra kokusuna aldanıp aldım. Fakat ne çare ki tam bir migren tetikleyici parfüm çıktı kendisi. Alırken denedim ama migrenliler bilir o sırada anlaşılmıyor, ancak gündelik kullanımda ortaya çıkıyor bu durum.

Annem kullanıyor şimdilerde. Bir kullanım alanı da gisi dolabına sıkıp kapısını kapatmak şeklinde olabiliyor. Çünkü bu şekilde yoğunluğu azalıyor ve geriye sadece o tertemiz hissiyatlı koku kalıyor. Bu da oldukça kalıcı bir koku.


Iris & White Mask: Şu yukarıdaki migren yapınca gidip diğer pudralı koku olan bunu almıştım. Sadık yarim kategorisinde incelenebilir. En çok ve şaşmadan bunu kullanıyorum. Kimi görüşlere göre tütün kolonyası koksa da bence pudra ve dalin gibi kokuyor. (Evet pudralı kokuları seviyorum, annane tarzıma uygun şekilde.)

Migren yapmıyor. Kalıcılığı yeterli. Sabah sıkıp çıkınca akşama kadar kalıyor bayağı azalsa da. Fakat aşağıdaki parfümü alırken Jo Malone'cu adam Iris & White Mask'ın artık üretilmediğini söyledi. Buna yakın kokuları varmış da neymiş unuttum.


Silk Blossom: Bu Jo Malone'un 2014 yazına özel bir kokusu idi. Öylesine bir girişimde Jo Malone'cunun kaktığı bir parfüm. Ferah, fresh, limon kolonyamsı bir yaz kokusu. O an hoşuma gitti, cahildim, kenarındaki püskülüne kandım aldım. Bir kötülüğünü de görmedim. Sadece şahsım adına biraz gereksiz oldu. Çok da kullanmadım azalmıyor o yüzden. Kalıcığı yukarıdakilere göre daha az, yaza uygun olarak.

Yaz geldiğinde Iris&White Musk baymış olursa daha sık kullanacağımı düşünüyorum. Bir de bu Sea Salt&Wood Sage'in ferah tarzıyla da uyumlu bir parfüm. O yüzden onu parfüm olarak kullanacağım zamanlar bunun da duş sonrası deodorant tarzında kullandığım oluyor.

Öptüm. Bye.

Hiç yorum yok: